"Pas moi qu'ai fait les voyages,C'est les voyages qui m'ont fait"
Bernard Lavilliers

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 19, 2007

χαρταετός


Μου αρέσει το πέταγμα του χαρταετού. Δεν έχω φτιάξει ποτέ. Θα ήθελα να ξέρω. Να ξέρω να ενώνω τα ξύλα, να ζυγιάζω , να επιλέγω το χαρτί που θα βάλω κτλ. Μπορείς να φτιάξεις το πιο τρελά σχέδια, τους πιο απίθανους συνδυασμούς, μιας και ο χαρταετός συνδυάζει την τέχνη με την επιστήμη. Παίζεις και μαθαίνεις μαζί. Μπορείς ,ακόμη ,και να φωτογραφίσεις μέσω αυτού (υπάρχει σχετικό άρθρο στον τελευταίο "Φωτογράφο") .Στο εξωτερικό δεν θεωρείται αποκλειστικά προνόμιο των παιδιών ενώ σε ιστοσελίδα που παραθέτω η ίδια η NASA δίνει οδηγίες για την κατασκευή ενός χαρταετού. Μέσω του χαρταετού οι άνθρωποι μαθαίνουν τους φυσικούς νόμους, τους νόμους της αεροδυναμικής. Παίζουν με αυτούς και εκφράζονται μέσω των παράξενων σχημάτων και χρωμάτων. Στην Ελλάδα το "πέταγμα" του χαρταετού το έχουμε συνδυάσει μόνο με την Καθαρά Δευτέρα , ενώ αποτελεί μια πολύ καλή αφορμή για εκδρομή για όλο το χρόνο. Μια αφορμή για να έρθουμε σε επαφή με τη φύση, να μιλήσουμε, να γελάσουμε, να φάμε και κυρίως να παίξουμε. Για μένα ο χαρταετός είναι ένα παιχνίδι με τη φαντασία. "Πετάω" έναν χαρταετό και μαζί του πετάω κι εγώ. Αφήνομαι κι εγώ. Είμαι εγώ ο χαρταετός με τα παρδαλά χρώματα, το παράξενο σχήμα. Και πετάω γιατί το θέλω, όχι γιατί πρέπει. Πετάω κι εγώ μαζί του , ακούω τον άνεμο, τα πουλιά. Γλυκαίνομαι τόσο που θέλω να κόψω τον σπάγκο μου και να φύγω μακρυά*.

Το λοιπόν τι λέτε; Αύριο πάμε να πετάξουμε έναν χαρταετό;


Οδηγίες πως να φτιάξετε τον δικό σας χαρταετό θα βρείτε εδώ.
Ενδιαφέροντες ιστότοποι σχετικά με τους χαρταετούς βρίσκονται εδώ κι εδώ.
Ο δεύτερος μάλιστα είναι της NASA.

Επίτηδες δεν γράφτηκε πιο νωρίς το κείμενο μια και θα ήθελα να αποτελέσει αφορμή για "πετάγματα" κι εκτός της Καθαράς Δευτέρας.

*"εικόνα" από το ομώνυμο τραγούδι των Ρόδες

η φωτογραφία αυτού του εντυπωσιακού χαρταετού βρίσκεται στο αντίστοιχο πεδίο της wikipedia και ανήκει στον Philbert Ono κάτω από την άδεια GNU.

3 σχόλια:

ggk είπε...

wow! τι ωραία χρώματα! τελικά πέταξες χαρταετό χθες;

Ανώνυμος είπε...

πολύ γλυκό ποστ!

cortlinux είπε...

τζιτζικάκι δυστυχώς δεν πέταξα φέτος χαρταετό. όμως μια από αυτές τις ημέρες θα προσπαθήσω. γενικά είναι πολλά πράγματα που θέλω να κάνω αλλά λόγω υποχρεώσεων δεν έχω μπορέσει.

ζωή χαίρομαι που σου άρεσε